Hoe word je een ochtendmens 2022

ochtendmens

Hoe word je een ochtendmens in 2022

Begin het nieuwe jaar vroeger dan gewoonlijk door een ochtendmens te worden.
Op zoek naar een haalbaar nieuwjaarsvoornemen dat een positieve impact op uw leven zal hebben? Probeer een ochtendmens te worden. Ochtendmensen zijn niet alleen gelukkiger, maar slapen misschien ook wel beter. Dus zet uw wekker, bekijk deze stappen, en herintroduceer uzelf aan de ochtendzon.

Verander in een ochtendmens met deze eenvoudige stappen.

WORD EEN OCHTENDMENS DOOR VROEGER NAAR BED TE GAAN.
Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar het is een belangrijke eerste stap om een ochtendmens te worden. Begin door geleidelijk aan steeds vroeger naar bed te gaan. Streef naar 15-20 minuten vroeger de eerste paar dagen en dan nog eens 15-20 minuten de week erna. Vergeet niet dat de meeste volwassenen ongeveer zeven tot negen uur slaap per nacht nodig hebben, dus plan dienovereenkomstig.

PAS UW NACHTELIJKE ROUTINE AAN OM EEN OCHTENDMENS TE WORDEN.
Als u vroeger naar bed begint te gaan, is het belangrijk om ook uw nachtritme aan te passen. Begin met je tanden te poetsen, je pyjama aan te trekken en eerder dan normaal in bed te gaan liggen. Je moet ook andere stappen gaan ondernemen om ervoor te zorgen dat je makkelijker in slaap komt. Leg uw telefoon neer en pak een boek om te lezen. Probeer een uur voordat u naar bed gaat niet aan elektronica te komen. Hoe eerder je naar bed gaat, hoe sneller je een ochtendmens wordt.

EET EIWITTEN BIJ HET ONTBIJT.
Maak ruimte voor een stevig ontbijt, het is per slot van rekening de belangrijkste maaltijd van de dag. Nadat je ’s nachts hebt geslapen, zijn je stofwisseling en bloedsuikerspiegel erg laag. De proteïne zal u helpen bij te tanken en het trage gevoel van uw lichaam weg te nemen. Eiwit bevordert ook je alertheid en geeft je de focus en energie om de dag door te komen.

BELOON JEZELF.
Geef jezelf iets om naar uit te kijken als je wakker wordt. Maak voor jezelf een lekker kopje koffie of een lekker ontbijtje (zie hierboven). Je kunt ook een ochtendmeditatie of yogasessie doen om je dag met meer zen te beginnen. Misschien is er een spelletje of puzzel waar je aan kunt werken als je opstaat. Wat het ook mag zijn, beloon jezelf als je vroeger opstaat. Met als resultaat dat je er naar uit zult kijken om een ochtendmens te zijn.

ZORG VOOR WAT BEWEGING.
Laat uw bloed stromen en uw adrenaline stromen met een goede ochtendgymnastiek. Ochtendgymnastiek verhoogt uw alertheid en uw concentratie, en geeft u meer energie. Bovendien bent u in een beter humeur door alle endorfine die vrijkomt. En niet te vergeten, u verbetert de kwaliteit van uw nachtrust. Het kan handig zijn om je trainingsspullen en je ontbijt de avond van tevoren klaar te leggen. Zo hoeft u zich ’s ochtends over één ding minder zorgen te maken. Misschien wilt u ook een trainingsmaatje zoeken zodat u elkaar kunt helpen verantwoordelijk te blijven.

LAAT ER LICHT ZIJN!
Stel uzelf ’s ochtends als u wakker wordt bloot aan helder licht. Hierdoor voelt u zich alerter en wordt u zelfs eerder wakker. Natuurlijk licht is het beste, doe uw gordijnen open als u wakker wordt en laat de zon zijn werk doen.

BLIJF WEG VAN DUTJES.
Normaal gesproken raden we alles aan wat een knus bed te bieden heeft, maar als u een ochtendmens wilt worden, vermijd dan dutjes, althans de eerste paar dagen dat u uw schema aanpast. Vroeger opstaan dan normaal kan in het begin moeilijk zijn en u zult waarschijnlijk ’s middags behoorlijk slaperig zijn. Als u echter een dutje doet, gooit u uw schema in de war en bent u misschien niet moe als het tijd is om naar bed te gaan.

 

Dit is het perfecte moment om een ochtendmens te worden met las-lunas eindejaarsuitverkoop. U kunt meer dan 50% besparen op een aantal van onze beste matrasmerken. Verbeter uw nachtrust met een nieuwe matras, zodat u beter uitrust en eerder fris wakker wordt en klaar bent om aan de dag te beginnen.

Las-lunas wens u een goedemorgen.

 

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *