7 Slaapkamertips voor een goede nachtrust

7 Slaapkamertips voor een goede nachtrust

7 Slaapkamertips voor een goede nachtrust

Een goede nachtrust is van essentieel belang voor je gezondheid, dat hoeven wij je niet te vertellen.

Hier 7 tips.

Terwijl we allemaal bewust zijn van de essentie om ononderbroken 8 uur slaap te krijgen, kan het voor velen van ons een uitdaging zijn om dit werkelijk te realiseren.

Mogelijke oorzaken van slaapproblemen zijn een druk en stressvol leven, evenals een slaapkamer die niet bevorderlijk is voor een goede nachtrust. Hier zijn zeven belangrijke aspecten die kunnen worden aangepast om een ononderbroken nachtrust te bevorderen.

7 Slaapkamertips voor een goede nachtrust

Hier zijn zeven tips om u te helpen uw slaap te verbeteren.

  1. Een goed matras.
    Als het om slaapcomfort gaat, is niets belangrijker dan een goed matras. De juiste matras kan het verschil maken tussen woelen en draaien tijdens het slapen. Als uw matras meer dan tien jaar oud is, of als u zich elke ochtend rug pijn heeft, of als u meerdere keren per nacht wakker wordt om uw positie aan te passen, is hij misschien aan vervanging toe. Welk matras is voor mij het beste lees hier alles over matrassen.

2. Een zware deken.

Er zijn mensen die geloven dat het gebruik van een zware deken niet alleen helpt om warm te blijven, maar ook om beter te kunnen slapen. Vergelijkbaar met het inbakeren van baby’s, kan het gebruik van een zware deken helpen om de zenuwen te ontspannen. Dit kan worden bereikt door speciale verzwaarde dekens te gebruiken, of door simpelweg een dikker dekbed te gebruiken en de thermostaat lager te zetten (of de ventilator hoger).

3. Prachtig en aangenaam wit beddengoed

Wit beddengoed wordt vaak geassocieerd met reinheid, comfort en luxe, dus het is geen wonder dat je door onder de witte lakens te kruipen snel in slaap valt.

Er zijn mensen die van mening zijn dat slapen op wit beddengoed je nachtrust kan verstoren doordat het licht weerkaatst. Licht heeft namelijk invloed op de melatonineproductie in ons lichaam, wat verantwoordelijk is voor het reguleren van ons slaappatroon.

Gebruik beddengoed van katoen dit houd je lekker warm en gaat lang mee.

4. Uw Verlichting gebruik eens rotan

Rotan kan op talloze wijzen in het interieurontwerp worden toegepast en past goed binnen diverse stijlen, zoals bohemien, mid-century modern, kust, klassiek Frans en meer. Of je nu een landelijke sfeer wilt creëren of juist een jaren 70-esthetiek nastreeft.

Wil je je interieur echt laten opvallen? Kies dan voor een grote rotan lamp als blikvanger in je slaapkamer of als mooie vloerlamp. Een rotan lamp brengt altijd een zomerse sfeer in je interieur, en eigenlijk kun je dat het hele jaar door wel gebruiken. Als je meer lentegevoel in je slaapkamer wilt, lees dan verder op deze link lentegevoelens.

5. inrichting van je slaapkamer

Je slaapkamer is een persoonlijke heilige plek en daarom heb je de vrijheid om een ruimte te creëren waar je echt van geniet. Terwijl de belangrijkste kamers van je huis, zoals de woonkamer, keuken en eetkamer, bepaald worden door conventies, biedt de privacy van je slaapkamer je de mogelijkheid om wat speelser te zijn met je interieurontwerp.

Het veranderen van behang is een effectieve methode om de uitstraling van uw ruimte te vernieuwen. Door de nieuwste trends in slaapkamerbehang te volgen, kunt u ervoor zorgen dat de stijl van uw slaapkamer up-to-date blijft. Kies voor natuurlijke tinten, zoals crème wit, om een rustgevende sfeer te creëren. Als u de mogelijkheid heeft om planten in uw kamer te plaatsen, maakt dit het geheel helemaal af.

6. Plaats uw bed in de beste positie

Probeer deze ruimte ook echt te gebruiken als slaapkamer en richt het niet teveel in als een leef- of werkomgeving. Als dat niet mogelijk is zorg je voor een duidelijke afscheiding tussen beide gedeeltes. Er zijn ook veel mensen, denk aan studenten, die geen aparte slaapkamer hebben. In dat geval is het belangrijk dat je het slaapgedeelte toch duidelijk afscheid van het woongedeelte door middel van bijvoorbeeld een wand of kast.

Hoewel er veel mogelijkheden zijn om je bed op verschillende manieren te plaatsen, zijn er eigenlijk maar weinig geldige redenen. De psychologische reden is echter de enige die echt logisch is.

Net zoals de meest comfortabele zitplek (de locatie in de kamer waar je het hele vertrek kunt overzien en de deur in de gaten kunt houden, de plek die bijna iedereen kiest bij het betreden van een kamer), is er ook een meest comfortabele ligplek.

7. Maak het jouwe

Verduisterende gordijnen.

Indien je in een gebied zonder straatverlichting woont, in het midden van het land, kun je dit gedeelte overslaan. We zijn jaloers op jou. Maar als je in een stedelijke omgeving woont, met felle straatlantaarns of een knipperend bord voor je raam, kan al dat extra licht jou uit je slaap houden. De oplossing hiervoor is het gebruik van verduisterende gordijnen. Met verduisterende gordijnen (of rolgordijnen) maak je jouw kamer lekker donker en baarmoederachtig, zodat je slaapt als een baby.

Dit bericht is gepost in blog. Bookmark de link.